Thursday, January 4, 2007

Tillbax

Så har ännu en jul passerat och ett nytt år har börjat sin saga. Tillbaka på jobbet och kan än så länge bara summera detta med en extremt stor gäspning. Är så ofantligt trött att jag skulle kunna ge bort en mindre förmögenhet för att stilla få krypa tillbaka i sängen en timme och drömma om drinkar serverade av lättklädda kvinnor. Nä dags att titta upp från skärmen så man kommer tillbaka till verkligheten. Gör man det så får man nämligen syn på min kära kollega P-O och den mannen får en att tänka på allt annat än lättklädda kvinnor som serverar drinkar.

Julen har som sagt passerat och som vanligt förtärdes alldeles för mycket mat som nu sitter på olika delar av kroppen. Det har blivit en hel del julmat, sprit (2 stora julgroggar blev det) och diverse sprängfyllda sockerbomber. Har med andra ord en hel del barlast att göra av med under 2007. Måste dock poängtera att jag tränat dubbelt så mycket under 2006 års julledighet än under 2005. Att jag sedan bara tränade en gång under 2005 års julledighet kan ju vara orsaken till denna dramatiska ökning.

Har precis lyckats plöja igenom mail skörden som uppstått under frånvaron. Mesta handlar som vanligt om det system som heter Företagsportalen som jag helt ofrivilligt blivit pappa för. Detta system har satt mer mardrömmar i mitt huvud än alla Alien filmerna kombinerat gjort för en 7 åring. Dock så kommer jag kunna adoptera iväg ungjäveln detta år då detta system skall out sourcas. Men med min sedvanliga tur så kommer detta ändå slå tillbaka som en örfil då jag förmodligen kommer bli systemledare för skiten istället.

God fortsättning era gamla strykjärn önskar en väldans trött sjöbuse.

1 comment:

Tobbe said...

Mycket bitterhet å frustration hos dig min käre kapten!