Sunday, December 17, 2006

Årets sista arbetsvecka

Sista arbetsveckan är här, HURRA. Snart får man frossa i skinka med stark senap och dricka den stora JULGROGGEN, HURRA igen!
Men innan dess måste man dra sig igenom ännu en vecka på det nu så obeskrivligt tråkiga jobbet. I fredags blev jag klar med mitt dokument och i min godtrogna värld trodde jag att Word skrivandet äntligen skulle vara över. Men det slog tillbaka som en stor fet snöboll i planeten. Nu skall man ha en rackans massa granskiningar på de dokument som skrivits. Så vad är tråkigare än att skriva dokument, jo att läsa dokument. Känner mig lite som askungen. Detta jobb kan vara tråkigt och alldeles, alldeles för jävla tråkigt. Och inga sjungande möss som syr kläder åt mig har jag heller så det var kanske ingen bra liknelse.
Igår gick årets sista fotbollsträning av stapeln. Så nu har fotbollsåret 2006 avslutats och jag är alldeles för deppig för att summera det. Får bli någon annan gång när jag är lite mer munter (exempelvis efter ett par stora julgroggar, HURRA). Fotbollsåret 2007 börjar den 7 Januari och enligt vår nya tränare kommer det att ske utan boll. Hmm ser ut att bli en skadefylld säsong.

1 comment:

Thomas Carlsson said...

Varför detta harvande i Word? Trodde ni kådaknackare inte litade på något annat än notepad...