Tuesday, January 30, 2007

Jag har blivit nörd!

Den senaste tiden har det varit mycket snack om online rollspelet World Of Warcraft. En efter en av mina kollegor började spela och eftersom fika rasterna totalt dominerades av snack om detta så var man ju tvungen att testa. Så en trial version installerades och en karaktär skulle skapas. Mitt alter ego blev en dvärg vid namn Pagrotsky (svårt att inte tänka på en dvärg när man tittar på vår förre handelsminister). Efter bara en halvtimmes spelande var jag fast. Fantastiskt roligt. Vad som egentligen är bra med spelet är väldans svårt att beskriva, utan man måste nog uppleva det. Eftersom det är ett rollspel går det ut på att man skall utföra olika uppdrag, få erfarenhetspoäng och utveckla sin karaktär. Det som gör det så kul är att man spelar flera personer vilket gör att man kan hjälpa varandra med att utföra dessa uppdrag. Eftersom min rollfigur är jägare så kan denna tämja djur så numera har jag en tam björn vid namn Frans som springer efter mig.

Paggan rules!!

No comments: