Wednesday, January 24, 2007

Snö :-(

Så kom den igen i år igen. Snöhelvetet. Finns mycket jag hatar här i livet men snön ligger nog på top 10 listan. Har märkt att denna lista blir längre ju äldre man blir. Jag menar för 20 år sedan var ju snön kanon. Man kunde åka snowracer i Backabobacken, ha snöbollskrig och man prisade männen som körde snöplogen eftersom dom plogade upp stora snövallar som man kunde bygga snöfort av. Numera klagar man bara på vilket liv de små slynglarna för när dom åker snowracer i backen och man vill vrida nacken av männen som kör snöplogen varje morgon då man nyvaken kommer ut bara för att mötas av en stor snövall där bilen stod parkerad kvällen innan. Tro fan att frasen ”det var bättre förr”går hett bland de äldre. När man säger förr så pratar man ju om tiden då man själv var ung enligt min teori så är den personliga hatlistan så mycket mindre än då man knallat in på ålderns sena höst. Måste dock påpeka att jag inte använt frasen än men imorse fick jag bita mig i tungan då jag stod där och försökte hitta min bil under en färsk snövall.

Som jag skrev i min senaste blogg inlägg så lyckades jag alltså min vana trogen att skada mig på senaste fotbollsträningen (numera är det lättare att räkna de matcher eller träningar som jag inte skadar mig på). Dock så verkar denna skada inte vara så farlig så ikväll är det tänkt att jag ska gå en omgång med min beryktade stålhäst nere på lokomotion.. Så är planen men om snöplogen drar fram under kvällen så jag måste gräva fram bilen innan jag åker ner så säger jag bara ”det var bättre förr” och går hem och spelar TV spel istället.

No comments: