Monday, December 4, 2006

Veckans Filmtips

Veckans filmtips är en svensk film vid namn snapphanar. Nja tips skulle inte jag vilja säga utan veckans sågning är ett bättre ord. Kan börja med att säga att det finns bättre saker att göra än att spendera nästan 3 timmar tillsammans med denna film, som exempelvis titta på hur färgen torkar på en vägg medans Ernst Hugo Järegård läser Kafka på polska. Det borde vara spöstraff på att göra film som är så här katastrofalt dålig. Kan inte annat att beskriva filmen med ordet MISÄR och då är jag ändå väldans snäll. Dålig story och väldans bleka skådespelare. Gräddan på moset var ändå när Gustav Skarsgård kom in som Karl den XI. Gustav kanske ni kommer ihåg som överklassmobbaren i filmen Ondska och jag kan inte säga att hans skådespelartalanger har ökat sedan den filmen. Den mannens överskådespeleri får hela italienska serie A att blekna.
Sedan får man inte glömma de oförglömliga replikerna som förde filem ännu längre ner i träsket. När jag för tredje gången hörde en skåning bräka ur sig: "För Skåne Svenskjävel" visste jag inte om jag skulle skratta eller gråta. Nä gör om, gör rätt.
5 stycken motorsågskapningar vid fotknölarna av denna film.

Denna film får gå som kaffeved, eller som julklapp till brorsan...

1 comment:

Thomas Carlsson said...

Käre bror, du är så stor och bred.
Här får du tjugo säckar kaffeved.

God Jul från Brorsan...