Tuesday, February 3, 2009

Verklighet

Under det senaste fotbollspasset så fick jag mig en riktig lavett av verkligheten. Vi brukar alltid värma upp genom lite kvadrat spel (dvs man ställer upp spelare i en kvadrat som skall spela till varandra medan 2 spelare springer i mitten och försöker ta bollen). En oskriven lag är att de 2 yngst i kvadraten jämt skall börja i mitten, vilket är bra då man slipper vara med i denna diskussion. Dock så visade det sig att en av gossarna i min kvadrat var född 1990. Va F-N 1990!! Några år till så hade man kunnat vara farsa till pojkslyngeln. När jag sedan kollar mig omkring så märker jag att det bara är jag och 2 till som nått den respektabla 30 års gränsen så numera är man en sådan som drar upp åldersgränsen. Visste inte om jag skulle skratta eller gå in i närmsta cykelskjul och bryta ihop.

No comments: