Thursday, February 19, 2009

Pensionerad

För er som inte visste det så kan jag nu meddela att min korta men intensiva badmintonkarriär i korpen är över (för denna gång). Det har varit en ganska ojämn resa som innehållit förluster, vinster samt en rejäl urlackning på en gammal varvsarbetare. Tyvärr håller inte mitt knä för 2 seriösa sportsatsningar. Vänta lite nu, sa jag seriös. Seriös var man för ett knä och 15 kilo sedan, dvs på den tiden då Tage Elander var stadsminister och när man slapp svära varje gång man skulle ta sig ur sin bil efter ett tungt träningspass. Numera är seriös ett ord som sedan länge lämnat mitt vokabulär och ersatt det med ordet porös.

Konstigt nog har jag inga problem med knähelvetet när jag sparkar boll (än så länge). Har väl förmodligen med att göra att man spelat boll i över 20 år och vet därmed när man ska och inte ska springa. Dessutom kan man låta juniorjävulen jag spelar mittback med springa på det mesta.

Förhoppningsvis kan Nicke hitta någon annan att spela med så att Team TSAB inte går i graven. Har hört att den evigt unge P-O är lite sugen på att gå in och axla min mantel.

No comments: