Thursday, February 25, 2010

Snö!!

Nej dags att krypa ur sitt 8 månaders långa vinteride (var visst så länge sedan jag skrev något på denna blog). Dagens ämne blir helt klart det bäst jag vet här i livet nämligen snö. Jag menar det finns inget bättre att vakna en Måndagsmorgon och titta ut och se att det tok snöat hela natten. Detta faktum realiserar ju att jag måste skotta ut bilen. Ännu ett nöja jag älskar.
Således kan en härlig vinterdag se ut enligt följande:
Vaknar, tittar ut, toksnöat, hurra!
Äter frukost, går ner till bilen, inplogad, snö upp till dörrarna, hurra!
Startar bilen, skottar, kör iväg, fastnar direkt, hurra!
Slirar med däcken, skottar mer, slirar ännu mer, is nu under däcken, bilen rör sig inte, Hurra!
Får hjälp av en förbipasserande militär att ta sig ut och lyckas ta mig till jobbet, hurra!.
Måndag innebär 1 och en halv timmes långt grupp möte som består av väldigt mycket ord bajsande, hurra!
Kör hem, inte en ledig parkering då snön invaderar 90% av alla parkeringsplatser. Lyckas hitta en parkering bakom en snövall. Stiger ur bilen och märker att det börjar snöa, hurra!

Näst gång jag köper bil blir det en pansarvagn. Då kör man inte fast i alla fall, dessutom kan man passa på att sätta ett pansarskott i plogbilen som jämt bygger snöslott runt min bil.

1 comment:

Unknown said...

Höll på att trilla av stolen när jag såg detta inlägg! :-)