Tuesday, November 25, 2008

Oredev

Förra veckan så deltog jag på en konferens i Malmö som hette Oredev och jag kan dra följande slutsatser av denna utmärkta tillställning.

1. Det är väldigt hett att skriva sina egna programmeringsspråk nu för tiden som använder Java i botten. Får väl se om man kan skriva sitt egna lilla programmeringsspråk i framtiden. Jag menar hur häftigt hade det inte varit att ha ett programmeringsspråk som heter pelleRules.
2. Med risk att åka på en mindre kölhalning av mina skånska kollegor så tycker jag att Malmö är en ganska tråkig stad, dock med ganska häftig arkitektur (många gamla hus som är bevarade).
3. Den kvinnliga delen av mänskligheten lyser med sin frånvaro under denna typ av konferenser. En av mycket få tillställningar där det inte är kö till damernas toalett.
4. Åka tåg hem på en Fredagseftermiddag är inget jag kan rekommendera. Hade första klass biljett men satt ändå som en packad sill fram till Växjö.
5. Efter ett besök på Mediamarkt så har jag funnit guds gåva till det mannen.

Nu har man alltså använt sin utbildningsbudget på jobbet, så nästa utbildning blir väl så där 2012.

2 comments:

Unknown said...

Lite synpunkter:
1. Tycker att du isf ska döpa ditt nya språk till nåt i stil med Pelle++. Vi gjorde vårt egna språk på högskolan, dock utan java i botten, som hette nåt i stil med Mu. :-)
2. Kölhalning nästa! Jämfört med Kallekrona är ju Malmö ett gytter av spännande händelser (och en del gängkrig).
4. Vad fanken gjorde du i Växjö?
5. Nya Mediamarkt i Malmö var maffigt!

Du får nog dessutom räkna minst 5 år till nästa event/utbildning, så 2013! :-)

mawi said...

Växjö ballare än Malmö?