Thursday, February 22, 2007

It's back

Då var den tillbaka. Det som allmänheten kallar snö men som jag kallar den episka kampen mot ondskan. Ondskan sändebud nummer ett, snöplogen, hade dock inte hunnit ut till mitt enkla hem så jag slapp i alla fall gräva fram bilen imorse. Detta innebar dock även att vägarna inte var plogade vilket gjorde färden till jobbet ytterst intressant. Min lilla Toyota som förövrigt hatar snön mer än jag är så långt från en vinterbil som man kan komma. Lätt i kombination med ganska mycket hästar under huven gör att man får planera sin körning ganska ordentligt om man vill nå sitt mål. Har man väl en gång stannat med bilen så vet man inte om man kan komma igång igen eller om bilen bara står och slirar. Detta medförde att det blev en hel del svordommor till folk som stannat mitt på vägen samt trafikanter som absolut tvunget måste gå mitt i gatan för att komma till sin bil.

Om någon missat det så HATAR jag snö…..

No comments: