Wednesday, November 22, 2006

Helgen

Helgen har i stort sett gått åt till en sak. Spela Gears of war på xbox360. Ett spel som verkligen gjorde en varm i gråsparven. Änteligen ett spel som verkligen utnyttjar kraften i xboxen.
På Söndagen fick jag dock celebert besök då min brorsdotter samt brorson kom och hälsade på. Då Elias är mer intresserad av att titta på ljuset från en lampskärm än leka med sin farbror så fick jag försöka underhålla Rebecka istället. Denna underhållning bestod av att leka kurragömma (något jag var ganska ringrostig på då jag inte gjort det sedan jag var 5 år gammal) samt leka dagis. Att som 30- åring på runda 90 kilo hitta ett gömställe i en 3:a är inte det allra lättaste något som jag dyrt fick erfara då jag skulle komma upp efter att ha suttit hopkuren bakom ett skrivbord. Var blev dagarna av då man lätt som en lärka kunde hoppa upp från sittandes ställning. Dessutom kom Rebecka på att man kan bygga en bro av mina gamla kasettband något som uppehöll henne i minst en timme. Man får vara glad så länge man kan underhålla henne med så enkla och framförallt billiga medel.
Hann inte varva Gears Of War men jag har ju hela helgen på mig.

1 comment:

Thomas said...

Jäpp, till nästa gång får du träna på att gömma dig i en mjölkkartong och bygga lampskärmar av kasettband... Förresten, var exakt på kroppen sitter Gråsparven?